sobota, 23 marca 2013

Mój świat. Rozdział (nieszczęśliwie) XIII: Romantycznie, prawda?

Zbiegłam schodami.
Nie oglądając się za siebie podeszłam do szafek z butami. Schyliłam się i wyciągnęłam czarne kozaczki do półłydki na niziutkim obcasie.
 - Jesteś pewna, że są odpowiednie...? - usłyszałam nad sobą.
 Zdenerwowana podniosłam się i... grzmotnęłam głową w brzuch chłopaka.
- Dobrze ci tak - mruknęłam cicho. - Przepraszam! - dodałam głośniej.
Siedziałam w kucki przed szafką zawaloną wszelkiego rodzaju butami z brunetem pochylonym nade mną, kiedy usłyszałam skrzypienie schodów.
- Melcik, dokąd idziecie?
- Ym... Tego... Park... Bulwary... Miasto... - mruczałam bezsensu.
- Spacer, psze pani - odparł chłopak, prostując się.
Zerknęłam w bok, w stronę schodków. Babunia stała w różowym sweterku i granatowych dresach z długimi włosami zawiniętymi na wałeczki. Miała dziwne, nieobecne spojrzenie. Nagle stuknęła dłonią o poręcz, uśmiechnęła się i ze słowami "miłej zabawy" poczłapała na górę.
Wróciłam do szafeczki. Chwyciłam szare trapery, mówiąc:
- Teraz lepiej, panie wszechwiedzący?
- Tak, mała...
Założyłam buty i podniosłam się z miękkiego dywanu. Z wieszaka zdjęłam moją ciepłą, granatową kurtkę i, nie patrząc na mojego gościa, narzuciłam ją na siebie. Z półeczki wzięłam klucze i ruszyłam do wyjścia. Nacisnęłam klamkę i pchnęłam drzwi.
Wszędzie było biało. Płatki sypały się z nieba, zaspy były po kolana. Na podjeździe warstwa śniegu była świeża, ktoś musiał niedawno go pozgarniać. Z kolei na zwykle zielonej, kwiecistej rabatce wielkie góry śniegu były prawie równe mnie.
- Kochanie, zamknij drzwi, bo nam do środka wieje! - usłyszałam z głębi domu.
Stałam oparta ręką o framugę, z jedną nogą na progu.
Wyszłam na zewnątrz i wykonałam polecenie babuni. Kiedy przekręciłam klucz poczułam, że ktoś łapie mnie w talii i podnosi. Nie mogłam się obrócić, zaczęłam wierzgać, wyrywać się.
- Spokojnie, mała. Nic ci nie zrobię - usłyszałam.
Widoki zmieniały się w zastraszającym tempie. Domy z mojej ulicy. Blokowisko przy szkole. Autostrada. Las.
Trzymał mnie mocno i pewnie.
Zwolniliśmy, kiedy zobaczyłam zasnieżoną plażę. Postawił mnie. Sosny ozdobione białym puchem otaczały małą polankę prowadzącą do oblodzonego jeziorka. Widok niczym z zimowej pocztówki.
- Romantycznie, prawda?
Obróciłam się. Brunet uśmiechał się do mnie.
- Nie. - odparłam wbrew temu, co widziałam. - Chcę wiedzieć - wyrzuciłam z siebie.
Chłopak zamrugał ze zdziwieniem.
- Co...?
- Dominik, nie żartuję.
Stalowe oczy zmatowiały.
- Czego ty ode mnie chcesz? - warknął.
- Powoedz mi lepiej o co wam chodzi - odparłam chlodno. - O co chodzi z tym, co widzę, co czuję, co wyprawiasz ze swoim braciszkiem? Jak to się dzieje, że znikąd pojawiacie się w moim domu, że wskakujecie bez wysiłku do mojego pokoju przez okno, ze sterujecie mną jak marionetką? O co chodzi z amuletami? Co wypraiwasz z moją głową? Dlaczego nic nie wiem? Gdzie moja pamięć? Skąd dziwne wizje? Dlaczego nic nie mówisz? To boli, wiesz? Jestem tylko człowiekiem. Zwykłą, niewyróżniającą się szesnastolatką. Czemu akurat mnie to wszystko się musiało przydarzyć...?
Dominik odszedł kilka kroków i oparł się o pień wysokiej sosny.
- Nie jesteś zwykłą nastolatką.
- No przepraszam, ogrem nie jestem - fuknęłam i podeszłam do niego.
- To prawda, jesteś za ładna na ogrzycę.
Westchnęłam.
- Możesz nie zmieniać tematu?
- Nie. - wzruszył ramionami. - Nie mogę za dużo ci powiedzieć.
Popatrzyłam na niewzruszoną twarz stalowookiego. Poczułam zbierające się we mnie frustrację, gniew, złość, niecierpliwość, pragnienie wiedzy, powrotu do normalnego życia i przyjaciół... Zwinęłam rękę w pięść i obróciłam się energicznie, celując w brzuch bruneta...
...uderzyłam jednak nie w chłopaka a w pień sosny. Znowu zniknął zanim zdążyłam cokolwiek mu zrobić.
Rozejrzałam się wokół. Stał na drugim końcu polany.
- TCHÓRZ! - ryknęłam na całe gardło. - Boisz się mnie? Boisz się dziewczyny? A może próbujesz uniknąć pytań? Nic ci to nie da! I tak się wszystkiego dowiem! - z tymi słowami ruszyłam przez śnieg w stronę leśnej dróżki.
- Stój - coś mnie zatrzymało. Nie mogłam zrobić kroku w przód.
- Jak ty to robisz? - mruknęłam wściekła. - Możesz mnie puścić? Chcę iść...
- Powiedziałem stój...?! - warknął i już stał przede mną. - Chcesz odpowiedzi? Proszę bardzo. Pytaj. - odwrócił się do mnie tyłem.
Coś, co mnie trzymało, zdawało się opaść między nas.
- Pytasz czy nie? - syknął. - Nie mam wieczności. No i... i nie... No... Nie chcę żebyś tu zamarzła...
________________________________________
Ta daaaaaa ;>
Kolejny rozdzialik. To tak na rekompensatę tak długiego oczekiwania na poprzedni ;*
Mam nadzieję, że się spodobał. Nie jestem jakaś mega z niego zadowolona, nie bardzo mi szło... Ale żywię nadzieję, że Wam przypadnie do gustu *.*
Czekam na komentarze, kochani ;***
Dziękuję za ponad 1600 wejść! :3
Dzięki Wam aż chce się pisać ;>
Dedyk dla wszystkich czytających (będę hojna xD)
Pozdrawiam i życzę weny wszystkim piszącym ;))
Wasza Cupcake.
PS Zapraszam również tu ;3

6 komentarzy:

  1. Ohh..Piękny! Wspaniały! I już się skończył? ;'( Mela nie daje się ponieść emocjom - i bardzo dobrze, taką ją lubię! 1. Nie dać sobie w kaszę dmuchać.
    To oczywiste, że domaga się wyjaśnień - nie dziwię się jej w ogóle! :D
    Hmm...ciekawość mnie dosłownie POŻERA na myśl, kim może być nasza bohaterka *o*
    A Dominik jest strasznie tajemniczy... Mam wrażenie, że za tą kurtyną romantyka chce traktować Melę z dystansem.. Powody? Nieznane xD - chronić? Bawić się jak laleczką? Nie mam pojęcia! I za to kocham Twoje opowiadania!!!!!!! Widzę jednak, że dba o nią i chce uchronić :) to takie romantyczne! ;**
    Twoja opowieść jest mega magiczna i nadaje się na film!!! A PRZYNAJMNIEJ najlepszą powieść wszechczasów <33
    Podziwiam twój lekki i swobodny styl, przesiąknięty tajemnicą ^^

    Buziale i dziękuję za komentarz u mnie BARDZO mi miło ;33
    Zaślepiona Magią -
    - AAlexa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha i jeszcze chciałabym, abyś powiadamiała mnie o nowych rozdziałach (na obu blogach) u mnie, w zakładce "Komputer Eruben" :)) będzie mi łatwiej czytać i niczego nie ominę ;**

      T.O.F.N.Z. (Twoja Oddana Fanka Na Zawsze)
      AAlexa

      Usuń
  2. Ty ! Ode mnie chcesz wiaderko wyobraźni ? To ja powinnam się od ciebie uczyć ! Zostań mym mentorem *__*
    O jery Melka wreszcie wyszła z domu ;>
    Nie wiem czemu trochę mi to przypominało Zmierzch, ale wiem jestem dziwna ;d
    Czemu ? Czemu ? Ja się pytam czemu ? Czemu musiałaś skończyć w takim momencie ?
    Jakie Melcia zada mu pytania ? Co się stanie ?! Czemu ten Dominik jest taki tajemniczy ? -.- Ale i tak to mu dodaje uroku ♥
    Z niecierpliwością czekam na ciąg dalszy *.*

    Pozdrawiam i weny życzę ;*
    ~Hermionija <3

    Ps. Zapraszam do siebie na nową notkę ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do skojarzenia ze Zmierzchem - sama je mam xd

      Usuń
  3. O O O!!! Nowa czcionka! :)) Me gusta! ;** Korzystając z okazji proszę Cię bardzo o wzięcie udziału w ankiecie na moim blogu, bo chcę zmienić wystrój i potrzebuję opinii ;))

    Dziękuję i czekam na rozdziałki!!
    AAlexa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już wzięłam udział ;p
      Nie mogłam pominąć :3

      Usuń